خانهاخباربا معرفی ۴ اثر؛ «این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد
با معرفی ۴ اثر؛ «این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد
1402/07/27

در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»، پوستر این چند کتاب با معرفی ۴ اثر منتشر شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه های عمومی کشور، در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»، پوستر این چند کتاب با معرفی کتاب های «استراتژی اقیانوس آبی»، «استیو جابز غلط کرد با تو»، «پیکان سرنوشت ما» و «داستان‌پردازی با داده‌ها» منتشر شد.

«استراتژی اقیانوس آبی: چگونه فضای بازاری بدون مدعی خلق کنیم که در آن، رقابت بی معنا باشد»

پدیدآور: دبلیو چان کیم؛ مترجم: علیرضا پورممتاز

ناشر: آریانا قلم وابسته به شرکت آریانا قلم بهسان

تعداد صفحه: ۳۴۴

در استراتژی اقیانوس آبی، نکته اصلی این است که در آن، به‌جای اصرار بر رقابت در بازارهایی با تعداد رقبای بسیار (که از آن اقیانوس سرخ تعبیر می‌کند) به سمت کسب و کارهایی بروند که هنوز بازار مشخصی برای آن‌ها شکل نگرفته است و ناشناخته‌اند. شرکت‌ها در این وضعیت با روی آوردن به نوآوری می‌توانند بازارهایی برای محصولات خود به ‌وجود آورند و با بی‌معنا کردن رقابت در ایجاد تقاضای جدید، ارزش شرکت را بالا برده و هزینه‌ها را کاهش دهند.

در این اثر به مفهوم و اهمیت استراتژی آبی پرداخته شده و چگونگی ایجاد تقاضا و ایجاد بازاری بدون رقابت که منجر به رشد کسب و کارها و افزایش سود می شود را مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

«استیو جابز غلط کرد با تو: خاطرات یک کپی رایتر دون پایه»

پدیدآور: آزاده رحیمی

ناشر: اطراف

تعداد صفحه: ۱۶۸

نویسنده با زبانی طنز آمیز، به بیان تجربیات کاری خود از اکوسیستم‌های مختلف استارت‌آپی می‌پردازد و انتقاداتی را از شرایط موجود در محیط کاری کشور بیان می‌کند. انسجام و فصل‌بندی کتاب مناسب و از جهت آن‌که به شرایط محیط کاری در ایران پرداخته، حاوی نکات مفید و منحصر به فردی است که در بسیاری از آثار ترجمه، دیده نمی‌شود. او ضمن توضیح کلیدواژه‌های مهم در بحث کارآفرینی و استارت‌آپ، به بیان تجربیات شغلی خود، مرتبط با هر یک از این مفاهیم پرداخته است؛ مفاهیمی نظیر نوآوری، تیم‌سازی، استخدام و تعدیل نیرو، شبکه‌سازی، نقش ابزاری به نام لینکدین در شبکه‌سازی، مصاحبه و استخدام، برندینگ، اوکی‌آر، پی‌آر، فرهنگ سازمانی، اپن آفیس، اهمیت توسعه فردی و منتور و ... .

«پیکان سرنوشت ما: با بهره گیری از نوشته ها و خاطرات احمد خیام»

پدیدآور: مهدی خیامی

ناشر: نی

تعداد صفحه: ۲۴۶

کتاب در حوزه اقتصاد سیاسی، صنعتی و اقتصاد ایران است و خاطرات احمد خیامی از بنیان‌گذاران شرکت ایران‌ناسیونال، ماشین پیکان و فروشگاه‌های زنجیره‌ای کوروش را روایت می‌کند.

روایت‌های خیامی در کتاب به تاریخ توسعه صنعتی ایران اشاره کرده و حاوی نکات قابل توجهی در این زمینه است. علاوه بر آن کتاب، نکات ارزنده‌ای از صنعت خودروسازی و تاریخ اقتصادی اجتماعی ایران روایت می‌کند.

کتاب خاطراتی از شکست‌ها و پیروزی‌ها، فرازها و فرودهای یک شخص موفق در عرصه صنعت و اقتصاد در فضای کسب و کار ایران در قبل و بعد از انقلاب اسلامی است و از این حیث نکات بسیار جالب توجهی دارد.

«داستان‌پردازی با داده‌ها»

پدیدآور: کول ناسبامرنافلیک؛ مترجم: احسانه مرادیان

ناشر: آریانا قلم

تعداد صفحه: ۲۹۶

تمام نمودارها، جداول و نقشه‌ها، داستانی در پس خود دارند که به تنهایی برای مخاطب گویا نیستند! در این کتاب که پرفروش‌ترین اثر مدیریت اطلاعات در وب‌سایت آمازون است، به شما گفته می‌شود که چگونه به شکلی اثربخش داستانی که این جداول و نمودارها توان بیانش را ندارند به بهترین شکل به مخاطب ارائه کنید.

بیان اهمیت تعامل سازنده با مخاطب؛ سازوکار انتقال اطلاعات؛ شناسایی عوامل اضافی و حذف آنها در هنگام انتقال اطلاعات؛ اصول ادراک بصری گشتالت؛ چگونگی استفاده هدفمند از ویژگی‌های دریافت ناخودآگاه برای جلب توجه مخاطب و معرفی مفاهیم داستان‌پردازی که انتقال اطلاعات را بهتر می‌کند، برخی از مهمترین مباحث کتاب است؛ در فصل پایانی نیز، ضمن مرور تمام آموزش‌های فصول قبل، فرآیند داستان‌پردازی با داده‌ها با یک مثال واقعی پیش برده می‌شود.

اخبار مرتبط
با حضور ۴۵ کتابدار از سراسر کشور؛ دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی آغاز شد
با حضور ۴۵ کتابدار از سراسر کشور؛ دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی آغاز شد

دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانه های عمومی با حضور همکاران از سراسر کشور آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانه‌های عمومی پنج‌شنبه ۳۰ فروردین ماه به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد و با حضور ۴۵ کتابدار از سراسر کشور با همکاری انجمن علمی ارتقای کتابخانه‌های عمومی ایران در دانشگاه خوارزمی آغاز شد. در این دوره دو روزه کتابداران بخش نابینایان و کم‌بینایان کتابخانه‌های عمومی با مهارت‌های گوناگون آشنا می‌شوند. «کار با سامانه سامان»، «آشنایی با منابع الکترونیک» و «خدمات کتابخانه‌های عمومی برای نابینایان» سرفصل کلاس‌های روز اول است. در روز دوم نیز «بازی‌های فکری»، «کار با سامانه سامان» و «استفاده از برجسته‌نگار هوشمند» به شرکت‌کنندگان تدریس می‌شود.

1403/02/03
در جوامع محلی کتابخانه می تواند نقش راهبری داشته باشد
در جوامع محلی کتابخانه می تواند نقش راهبری داشته باشد

دیوندرا پوتنیس در نشست «هفت خوان خدمت» گفت: در جوامع در حال توسعه، کتابخانه می تواند نقش راهبری داشته باشد؛ در یک منطقه ممکن است اقشار مختلف با زبان ها، مذاهب، قومیت ها و ایدئولوژی های متفاوت وجود داشته باشد که کتابخانه می تواند محل اجتماع و گفتگوی این افراد باشد و با ارائه راهکارهای خلاقانه به رفع مشکلات کمک کند.

1402/11/23
کتابداران ایرانی، از تجربیات کتابخانه‌ها و کتابداران سایر کشورها آگاه شوند!
کتابداران ایرانی، از تجربیات کتابخانه‌ها و کتابداران سایر کشورها آگاه شوند!

ویر جینیا اسوندینه، عضو کمیته خدمات کتابخانه‌ای به جوامع چندفرهنگیِ ایفلا، در وبینار «آموزش غیررسمی بزرگسالان در کتابخانه؛ ابزاری برای اجتماع‌سازی»، گفت: ما برای استفاده از تجربیات، دانش و یادگیری، خود را ملزم به شرکت در کنفرانس‌ها و همایش‌های دیگر کشورها و آگاهی از تجربه آنها می‌دانیم. پیشنهاد من به کتابداران ایرانی این است که از تجربیات کتابخانه‌ها و کتابداران سایر کشورها آگاه شوند.

1402/11/23
تقدیر دبیرکل نهاد از انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌ها
تقدیر دبیرکل نهاد از انجمن علمی ارتقاء کتابخانه‌ها

مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با اهدای لوح تقدیری از انجمن علمی ارتقاء کتابخانه های عمومی ایران به دلیل مشارکت در برگزاری همایش کتابخانه‌های عمومی و کسب و کارهای کوچک تقدیر کرد.

1402/11/23
با معرفی ۴ اثر؛ «این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد
با معرفی ۴ اثر؛ «این چند کتاب» ویژه کسب و کارهای کوچک منتشر شد

در آستانه برگزاری همایش بین‌المللی «کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک»، پوستر این چند کتاب با معرفی کتاب های «استراتژی اقیانوس آبی»، «استیو جابز غلط کرد با تو»، «پیکان سرنوشت ما» و «داستان‌پردازی با داده‌ها» منتشر شد.

1402/07/23
آغاز ثبت نام کارگاه‌های آموزشی دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی
آغاز ثبت نام کارگاه‌های آموزشی دومین همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی

دبیرخانه «همایش بین المللی کتابخانه های عمومی و کسب و کارهای کوچک» با صدور اطلاعیه ای از عموم علاقه مندان، کتابداران و پژوهشگران برای ثبت نام شرکت در کارگاه های آموزشی جانبی این همایش دعوت کرد.

1402/07/08
پیش‌گامی کتابخانه‌های عمومی برای رفع نیازهای کسب‌وکارهای کوچک
پیش‌گامی کتابخانه‌های عمومی برای رفع نیازهای کسب‌وکارهای کوچک

دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور با در پیامی تأکید کرد: ما معتقدیم که کتابخانه‌ عمومی با توجه به مأموریت خود می‌تواند پیشقدم رفع نیاز کسب‌وکارها در زمینه­‌های عمومی­‌سازی و ترویج، حمایت و پشتیبانی، و آموزش و یادگیری شود.

1402/07/04
کتابدار خبره، متخصص حوزه اطلاعات است
کتابدار خبره، متخصص حوزه اطلاعات است

سیزدهمین پیش‌نشست همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک با عنوان «توانایی و ظرفیت کتابخانه‌های عمومی برای هدایت کسب‌وکارهای کوچک از طریق فناوری‌های تحول‌آفرین» در شهر نیویورک برگزار شد.

1402/07/04
نگاه زیست‌بومی موجب شناسایی استعدادها و شکل‌گیری فرهنگ کارآفرینی می‌شود
نگاه زیست‌بومی موجب شناسایی استعدادها و شکل‌گیری فرهنگ کارآفرینی می‌شود

در یازدهمین پیش‌نشست دومین «همایش بین‌المللی کتابخانه‌های عمومی: کتابخانه‌های عمومی و کسب‌وکارهای کوچک» با موضوع «زیست‌بوم کارآفرینی و کتابخانه کارآفرین» با حضور رئیس کمیته توسعه کسب‌وکارهای نوپا و دانش‌بنیانِ انجمن مدیریت کسب‌وکار ایران، نگاه زیست بومی به عنوان مولفه‌ای در راستای شناسایی استعدادها و شکل‌گیری فرهنگ کارآفرینی معرفی شد.

1402/06/11
نگاهی به کتابخانه‌های هلند به بهانه برگزاری کنفرانس ایفلا؛ نظام کتابخانه‌ای هلند: گذشته، حال و آینده
نگاهی به کتابخانه‌های هلند به بهانه برگزاری کنفرانس ایفلا؛ نظام کتابخانه‌ای هلند: گذشته، حال و آینده

شماره ۴۹ ژورنال ایفلا (فدراسیون بین المللی انجمن ها و مؤسسات کتابداری) به انتشار مقاله‌ای با عنوان «نظام کتابخانه ای هلند: گذشته، حال و آینده» از سوی کمیته سازماندهی ملی کنگره جهانی کتابداری و اطلاع رسانی ایفلا پرداخته است.

1402/06/01
نظرات
ثبت نظر