مجمع عمومی سالیانه انجمن علمی کتابخانه های عمومی ایران در 22 مرداد ماه برگزار شد.
به گزارش روابط عمومی انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران، مجمع عمومی سالیانه انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران 22 مرداد ماه به منظور ارائه گزارش عملکرد، بازرسی و مالی و ارائه نتایج انتخابات این انجمن برگزار شد.مجمع عمومی عادی سالیانه روز دوشنبه 22 مرداد ماه ساعت 10 الی 12 بصورت حضوری در کتابخانه عمومی پارک شهر و بصورت مجازی از طریق لینک https://www.skyroom.online/ch/researchpl/ipla با حضور کلیه اعضا برگزار شد.
در این انتخابات از 680 نفر اعضای پیوسته که بر اساس قوانین حق رأی دارند، ۳۲۵ نفر در انتخاب هیات مدیره و ۲۵۶ نفر در انتخاب بازرس شرکت نمودند.
نتایج به شرح ذیل می باشد.
اولین جلسه هیات مدیره سومین دوره انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران پس از تایید کمیسیون انجمن های علمی وزارت علوم برگزار خواهد شد.
کمیته انتخابات انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران با هدف شکلگیری یک هیئت مدیره توانمند به منظور ارتقا کتابخانههای عمومی در سراسر کشور، با دعوت از همه فعالان در رشتههای مرتبط، فراخوان ثبت نام نامزدهای هیئت مدیره این انجمن علمی را منتشر کرد.
دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانه های عمومی با حضور همکاران از سراسر کشور آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانههای عمومی پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد و با حضور ۴۵ کتابدار از سراسر کشور با همکاری انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران در دانشگاه خوارزمی آغاز شد. در این دوره دو روزه کتابداران بخش نابینایان و کمبینایان کتابخانههای عمومی با مهارتهای گوناگون آشنا میشوند. «کار با سامانه سامان»، «آشنایی با منابع الکترونیک» و «خدمات کتابخانههای عمومی برای نابینایان» سرفصل کلاسهای روز اول است. در روز دوم نیز «بازیهای فکری»، «کار با سامانه سامان» و «استفاده از برجستهنگار هوشمند» به شرکتکنندگان تدریس میشود.
دیوندرا پوتنیس در نشست «هفت خوان خدمت» گفت: در جوامع در حال توسعه، کتابخانه می تواند نقش راهبری داشته باشد؛ در یک منطقه ممکن است اقشار مختلف با زبان ها، مذاهب، قومیت ها و ایدئولوژی های متفاوت وجود داشته باشد که کتابخانه می تواند محل اجتماع و گفتگوی این افراد باشد و با ارائه راهکارهای خلاقانه به رفع مشکلات کمک کند.
ویر جینیا اسوندینه، عضو کمیته خدمات کتابخانهای به جوامع چندفرهنگیِ ایفلا، در وبینار «آموزش غیررسمی بزرگسالان در کتابخانه؛ ابزاری برای اجتماعسازی»، گفت: ما برای استفاده از تجربیات، دانش و یادگیری، خود را ملزم به شرکت در کنفرانسها و همایشهای دیگر کشورها و آگاهی از تجربه آنها میدانیم. پیشنهاد من به کتابداران ایرانی این است که از تجربیات کتابخانهها و کتابداران سایر کشورها آگاه شوند.