اسامی نهایی نامزدهای سومین دوره انتخابات هیأت مدیره انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران، با معرفی 24 نفر، اعلام شد.به گزارش روابط عمومی انجمن علمی ارتقا کتابخانه های عمومی ایران، به دنبال انتشار فراخوان ثبت نام نامزدهای سومین دوره انتخابات انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران در تاریخ 10 مردادماه 1403، 32 نفر آمادگی خود را به عنوان نامزد در این انتخابات اعلام کردند. از این تعداد 8 نفر به دلیل عدم عضویت در انجمن و مغایرت مدارک و یا نامرتبط به حوزه های اعلام شده، مورد تأیید قرار نگرفتند و در نهایت 24 نفر به عنوان نامزدهای نهایی تأیید و معرفی شدند.گفتنی است، انتخابات سومین دوره انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران 21 مرداد ماه برگزار و اعضای پیوسته انجمن می توانند با مراجعه به سامانه https://election.saminhamayesh.ir/ نسبت به انتخاب گزینه مورد نظر خود اقدام و نتایج نهایی همزمان با مجمع عمومی این انجمن اعلام میشود. تأیید شدگان نهایی از روز 16 لغایت 20 مرداد ماه می توانند نسبت به تبلیغات و معرفی خود به اعضای انجمن اقدام کنند.
رزومه و برنامه نهایی نامزدهای انتخابات سومین دوره انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران* از این آدرس * در دسترس است.
https://docs.google.com/presentation/d/1pEPc3fAKkb7PsFPliUOaraGzWqsy2cS5
اسامی نهایی نامزدهای انتخابات سومین دوره انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران به شرح ذیل است:
کمیته انتخابات انجمن علمی ارتقای کتابخانه های عمومی ایران با هدف شکلگیری یک هیئت مدیره توانمند به منظور ارتقا کتابخانههای عمومی در سراسر کشور، با دعوت از همه فعالان در رشتههای مرتبط، فراخوان ثبت نام نامزدهای هیئت مدیره این انجمن علمی را منتشر کرد.
دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانه های عمومی با حضور همکاران از سراسر کشور آغاز شد. به گزارش پایگاه اطلاعرسانی نهاد کتابخانههای عمومی کشور، دوره آموزشی کتابداران بخش نابینایان کتابخانههای عمومی پنجشنبه ۳۰ فروردین ماه به همت دفتر پژوهش و آموزش نهاد و با حضور ۴۵ کتابدار از سراسر کشور با همکاری انجمن علمی ارتقای کتابخانههای عمومی ایران در دانشگاه خوارزمی آغاز شد. در این دوره دو روزه کتابداران بخش نابینایان و کمبینایان کتابخانههای عمومی با مهارتهای گوناگون آشنا میشوند. «کار با سامانه سامان»، «آشنایی با منابع الکترونیک» و «خدمات کتابخانههای عمومی برای نابینایان» سرفصل کلاسهای روز اول است. در روز دوم نیز «بازیهای فکری»، «کار با سامانه سامان» و «استفاده از برجستهنگار هوشمند» به شرکتکنندگان تدریس میشود.
دیوندرا پوتنیس در نشست «هفت خوان خدمت» گفت: در جوامع در حال توسعه، کتابخانه می تواند نقش راهبری داشته باشد؛ در یک منطقه ممکن است اقشار مختلف با زبان ها، مذاهب، قومیت ها و ایدئولوژی های متفاوت وجود داشته باشد که کتابخانه می تواند محل اجتماع و گفتگوی این افراد باشد و با ارائه راهکارهای خلاقانه به رفع مشکلات کمک کند.
ویر جینیا اسوندینه، عضو کمیته خدمات کتابخانهای به جوامع چندفرهنگیِ ایفلا، در وبینار «آموزش غیررسمی بزرگسالان در کتابخانه؛ ابزاری برای اجتماعسازی»، گفت: ما برای استفاده از تجربیات، دانش و یادگیری، خود را ملزم به شرکت در کنفرانسها و همایشهای دیگر کشورها و آگاهی از تجربه آنها میدانیم. پیشنهاد من به کتابداران ایرانی این است که از تجربیات کتابخانهها و کتابداران سایر کشورها آگاه شوند.